lördag 7 november 2015

Apporteringsträning i ösregnet!

Idag var det apporteringsträning med Hugo som stod på schemat så efter att ha varit och fixat bryn och fransar hos Terese så åkte jag ut till Lemland. Dom hade lovat regn hela förmiddagen och det verkligen ÖSTE ner! Blåsten gjorde inte det hela mer trevligt precis..

Nåja, tränade gjorde vi ändå och idag stod dirigeringar på schemat. Det mesta gick riktigt bra för mig och Hugo, förutom ett par skick där Hugo inte riktigt förstod vad jag menade men överlag skötte han sig riktigt fint! Dirigeringarna är det som vi måste öva mest på och nu har vi fått lite nya tips att lägga bakom örat och plocka fram på nästa träning.

Bilderna är från en tidigare träning, då det var allt för blött idag för att ta några bilder.




Zack stackaren är sjukskriven så han har inte fått göra något kul alls idag.. Hade tänkt spåra med honom efter Hugos träning men på grund av regnet så skippade jag det.. Så han har bara fått sitta i bilen och titta på.  Inte får han gå några långa promenader heller så livet är nog ganska så surt för honom just nu (tycker han själv iallafall).. Men förhoppningsvis ska hans ben börja må bättre snart och jag hoppas innerligt att det bara är en sträckning, som veterinären trodde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar