måndag 16 november 2015

Lite nya kosttillskott

Hugo har ätit glukosamin ända sen han opererades för ca 1½ år sedan, för att det var det jag fick rekommenderat att börja ge efteråt. Det har fungerat bra och jag har inte tänkt på att ge nåt annat tillskott utöver detta. Men idag valde jag att utöka lite bland kosttillskotten, och inhandlade MSM samt grönläppad mussla från Svenska djurapoteket. Kul när jag har återförsäljare av dessa preparat i samma by som jag bor i!




Glukosamin är det mest vanliga ledpreparatet på marknaden idag för att bromsa utvecklingen av atros. Glukosamin hjälper till att bevara friskt brosk och stimulerar nybildningsprocessen av skadat brosk.
MSM är viktigt för djurens uppbyggnad av brosk, leder, senor, bindväv, skelett, muskler och päls. Hundar som tränas hårt, utsätts dagligen för stora påfrestningar får lättare att återhämta sig och reparera förslitningar.
Grönläppad mussla främjar ledernas normala funktion och är en viktig byggsten för ledbrosket. Det unika med musslan är att den även verkar smärtstillande och är antiinflammatorisk.

Källa: Svenska Djurapoteket 






Ikväll ska han få första dosen av de nya preparaten. Det ska bli spännande att se om det har någon effekt! Det tar ju flera veckor, kanske månader, innan man kan märka av något väsentligt resultat, men det lär ju inte göra det värre iallafall. Jag gör allt för att min lilla älskling ska ha det bra!




Zack ska också få börja äta lite tillskott så småningom, men först ska vi till veterinären en sväng igen.. Han har börjat halta igen efter sin vecka med vila och smärtstillande, så nu är det dags för röntgen av benet för att se om det är nåt sånt som är orsaken till hältan.. Jag hoppas och ber att det inte är något allvarligt! Jag vill ju inte att min lilla farbror ska vara sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar