torsdag 7 januari 2016

En hemsk kyla

För några dagar sedan kom det ganska ordentligt med snö här på Åland, och ingen blev väl gladare än mina två pojkar. Båda två verkligen älskar snön och det är härligt att se dom så lyckliga när dom busar runt.

Men med snön så kom också en kraftig kyla och det har varit ända ner till -20 grader kallt här hos mig. Vilket sätter sina spår på hundarna.. Trampdynorna spricker, klorna likaså, det samlas en massa snö och is mellan trampdynorna och idag fick också Zack en lätt köldkramp i en tass efter bara ca 10 minuters promenad. Suck! Det kunde väl ha räckt med snön? Ska det fortsätta så här länge till så måste jag skaffa skor till båda hundarna, och det har jag ingen lust med. Så nu önskar jag mig lite varmare väder och helst får snön försvinna också!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar