söndag 3 april 2016

En massa spännande att se framemot

Jag nästan skäms över hur lite aktivitet det varit här på hundarnas blogg de senaste månaderna! Vi har tränat hela vintern och båren men jag har bara inte orkat uppdatera här.. Dock har det hänt en hel massa så jag ska uppdatera er lite!

Hela våren är uppbokad med en massa prov, tävlingar och utställning! Den första redan så tidigt som nästa helg.. Egentligen hade jag tänkt vänta till proven i maj med att starta bruksprov med Hugo, men nu råkade det bli så att vi är anmälda redan till årets första sökprov! Egentligen är vi inte helt redo, men jag ser detta prov som en träning och vi ska bara se till att ha roligt!

Överlag så satsar vi mest på bruks och jakt just nu med Hugo. Tävlingslydnaden har vi lagt på is ett tag och satsar på att starta det till hösten istället. Däremot ska vi åka till Sverige för att starta lydnadsprov om några veckor!

Träningen med Zack går också rätt så bra! Vi satsar ju på att starta ett nytt räddningssökprov i vår, och tränar för fullt på att få stadga och trygghet i skotten. Hittills går det bra och jag tror nog vi ska fixa det! Har även tänkt starta räddningsspår senare i år.



Alla planerade prov är inmatade på PROV OCH TÄVLINGAR-fliken, men här kommer en kort presentation över hur de närmsta månaderna ser ut:

APRIL:
Sökprov Hugo
Lydnadsprov Sverige Hugo
WT Sverige Hugo

MAJ:
Anlagsprov Hugo
Utställning Hugo
Räddningssök Zack
Sökprov Hugo
Spårprov Hugo


Nåja, nu ska jag bli bättre med att uppdatera här! Har nog en del att berätta angående hur mycket hundarnas träning gått framåt, men det blir för långt att ta i ett och samma inlägg så får ta det vartefter istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar