torsdag 30 juni 2016

Hej hej hemskt mycket hej!

Ååh, jag nästan skäms över hur lite jag har uppdaterat här på sistone! Det har hänt massor som vanligt, men jag har helt enkelt inte alls kommit ihåg bloggen, haha. Nåja, ska försöka skärpa till mig än en gång.

Jag och Hugo har tävlat en hel del sen sist. Ni kan kolla våra resultat under "Prov och tävlingar"-fliken här uppe. Bland annat har Hugo fått en ny titel; JK1.

Om 1½ vecka ska jag starta i räddningshundsprov med båda hundarna; Zack i sök och Hugo i spår. Hoppas på godkända resultat med båda! Sen är det lydnadsprov här hemma i augusti men jag är lite osäker på om jag ska hinna få någon hund klar tills det. Återstår att se, har ännu lite på en månad tid att fundera innan anmälan ska vara inne. En sak som iallafall är säker är att jag och Hugo ska starta i bruksspår klass 2 i augusti! Förhoppningsvis blir vi uppflyttade då och får starta i klass 3 i provet i september då det är DM.

Söket avvaktar vi lite med just nu. Jag har nämligen valt att skola om Hugo till skallhund! Efter senaste sökprovet i maj så insåg jag att Hugo inte har orken att springa så mycket som det krävs av en rullhund (det går att träna, jag vet!). Dessutom har han ju en förmåga att glömma bort var figuranten är när han ska gå på påvis. Så jag bestämde mig helt enkelt för att köra skall på honom iallafall! Började ju träna in skall på honom från första början men gick sedan över till rulle, så han har redan grunderna. Och han tycker om att skälla på folk så det ska nog gå bra! Han är ju så lättlärd och han har ett riktigt bra skall!

Nåja, nog svamlat. Ska försöka bli bättre på att uppdatera här om våra träningar och tävlingar i fortsättningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar